Blog

Ποιοί βασικοί κανόνες χρησιμοποιούνται για τον σχηματισμό των Valuation Metrics;

To Enterprise Value αντιπροσωπεύει την αξία των λειτουργικών δραστηριοτήτων που ανήκουν σε όλους τους επενδυτές, είτε είναι μέτοχοι (κοινοί, προνομιούχοι) είτε δανειστές κλπ., και ως εκ τούτου δεν επηρεάζεται από την κεφαλαιακή διάρθρωση.

Έτσι, όταν χρησιμοποιούμε το Enterprise Value στον αριθμητή, στα valuation metrics θα πρέπει και ο παρονομαστής να είναι με την ίδια λογική, ώστε να μπορούμε να συγκρίνουμε όμοια πράγματα. Συνεπώς θα πρέπει ο παρονομαστής να αφορά μέγεθος «ουδέτερο» ως προς την κεφαλαιακή διάρθρωση. Τα Sales, το EBIT και το EBITDA πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές καθώς δεν περιλαμβάνουν interest expenses και άρα μπορούν να μπουν ως παρονομαστής σε δείκτη με αριθμητή το Enterprise Value.

Αντίθετα, τα earnings περιέχουν interest expenses και επομένως είναι levered (μοχλευμένα), αφού επηρεάζονται από την κεφαλαιακή διάρθρωση της εταιρείας. Συνεπώς ο δείκτης EV/Earnings δεν έχει νόημα καθώς συγκρίνει ανόμοια πράγματα.

Για τον ίδιο λόγο ο δείκτης Price/EBITDA επίσης δεν έχει νόημα καθώς η τιμή της μετοχής επηρεάζεται από την κεφαλαιακή διάρθρωση, ενώ το EBITDA δεν επηρεάζεται καθώς είναι unlevered.

O δείκτης Price/Earnings έχει νόημα αφού και ο αριθμητής αλλά και ο παρονομαστής επηρεάζονται από την κεφαλαιακή διάρθρωση και είναι και οι δύο levered.